2011-11-29

Att göra av med tiotusen kronor...

... på under tre minuter är hyffsat enkelt när man köper en flygbiljett till Australien. Det är alltså så att nu finns det ingen återvändo, den 18e februari sätter jag mitt nervösa arsle på ett flygplan i Frankfurt, åker till Singapore först för en kort paus och sedan vidare mot Adelaide där jag landar 25 timmar senare. Det är väldigt långt till Australien har jag förstått. Alltså, jag har ju varit på Nya Zeeland, ännu längre bort, innan, men nu är det allvar på riktigt på något vis. Jag kommer att vara borta nästan exakt fyra månader och två veckor innan jag åter igen får kasta mig i armarna på pojkvännen i Tyskland. Ni ska veta att jag känner mig säker. Säker på att det här är vad jag vill, säker på att jag kommer klara av att plugga och bo på andra sidan jorden. Och säker på att E kommer att vänta på mig och jag på honom. Livet är till för att levas. Det är bara att bita ihop, kämpa på och tänka "det som inte dödar dig, gör dig starkare".

Jag planerar att vara stark som en kortväxt, blåögd, skånsk oxe när jag kommer tillbaks till Europa den 3 juli.

2 kommentarer:

  1. Iiiih, så spännande! Tänk om man hade haft tiotusen kronor extra att åka o hälsa på dej i vår...

    SvaraRadera
  2. GRATTIS! Gode guuud så häftigt! Tiden kommer flyga förbi eftersom allt kommer vara så nytt och spännande, du kommer knappt ha tid att sakna the love of your life medan du har the time of your life! (observera: KNAPPT sakna, för en liten boll av längtan i bröstet har man ju alltid när man är långt ifrån sin käreste). Men du kommer ha det så fantastiskt, åh jag är avundsjuk!

    SvaraRadera