2011-02-23

Hej Sverige och övriga världen!

Jag har det så väldigt bra. USA är precis som det brukar och får mig att känna mig lika hemma som Frankfurt och Starrarp. Alla har de sina fördelar och nackdelar. Men att just New Jersey får mig att må så bra är lite konstigt med tanke på att det var nästan sex år sen jag flyttade hit och fem sen jag flyttade härifrån. Men det sitter i kroppen vet ni, jag minns var kaffekopparna står hemma hos min gamla aupairfamilj, jag minns snabbaste vägen till Starbucks, jag minns hur mycket amerikansk torrjäst man tar till dubbelsats av mammas kanelbullar, jag minns att MTV finns på kanal 53 och att man måste använda coasters för att inte reta upp värdpappan. Mina fina första passebarn har blivit stora och träden har vuxit, brevlådan är utbytt mot en nyare där lilla postflaggan inte är sönder, men i övrigt är allt precis som vanligt. Och det känns så himla skönt och härligt och tryggt på något udda vis...






Nu har vi lämnat New Jersey efter fem fartfyllda dygn hos underbara familjen Hoffman och befinner oss på ett mysigt hotell i Upper West side, nära Central Park. Vi softar på rummet med kabel-tv och Snapple efter en tidig middag på stan. Imorgon ska vi ner till Times' Square, shoppa lite och bara andas den där taxiavgasluktande, varma subwayluften som jag saknar så det gör ont när jag inte är här. Life is good.

Puss!





- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar