2011-04-12

Hänt i veckan.

Hej mina vänner!

Jag är tillbaks i affärer som man säger på engelska! Har jag dragit det skämtet innan så ber jag om ursäkt. Det är hektiskt i mitt liv i Sveriges framsida och därför har bloggen bortprioriterats. Helgen som gick spenderade jag på övernattning och scoutbus med en bunke småscouter hemma (?) i Vollsjö. Fan asså, det var andra tider när jag var liten, nu är ungarna ohyffsade, ointresserade och odrägliga. Inte alla, men tillräckligt många för att det ska vara sorgligt att se.
Helgen före det var Eric på besök! Åh vad mysigt vi hade det! Och fast det bara var tre dagar så hann vi ändå med en del tyckte jag. Bland annat hängde vi i Köpenhamn en dag tillsammans med vänner som var på besök där från Tyskland. Väldigt solig dag med mjukglass, sightseeing också fick jag ju vandra omkring med min hand i Erics och bara det är så himla fint tycker jag. Mina vänner, de två av dem som hade tid, kom och åt hamburgare med oss på söndagkvällen. Det är viktigt för mig, har jag insett, att mina vänner lär känna E och att han lär känna dem, jag vill att de ska gilla honom så som jag gillar deras pojkvänner. Det går bra, såvitt jag vet så hatar ingen varandra iallafall.
Passade även på att boka tre flygresor inför våren och sommaren; en till London om lite drygt två veckor (ska hälsa på Erics bror och sola oss och fira bröllop med Kate och William), och två till Frankfurt (eftersom jag måste hem mitt i sommaren och volontära på scoutläger). Det känns bra att ha det under kontroll och planerat, så vet man att det blir av.

I skolan är allt under kontroll tror jag. Imorse skrev jag en tenta som jag missade tidigare i våras när vi var i New York. Fick även reda på resultatet i sluttentan i samma kurs, läraren predikade i tio minuter först om hur besviken han var på oss, fick ont i magen och började tugga på underläppen, men det blev ett B iallafall som jag är väldigt nöjd med. Flummiga, djupa uppsatser är inte min grej. Jag har fina vänner att umgås med och de nya kurserna i grammatik och fonetik är riktigt intressanta, om än hyffsat komplicerade..

Till helgen blir det fest och kretstävling och sen är det snart påsk och sen är det snart Londontime och sen är det snart maj och sen är det snart tentadags igen och sen är det snart dags för sommarlov och Eric och Frankfurt! Tiden går, det vet jag att jag har sagt många gånger förr, men jag tänker på det väldigt ofta. Snart har jag lagt ett helt år av högskolestudier bakom mig. Vem hade kunnat ana att jag skulle palla stanna på ett ställe så länge? I'm impressed too.

1 kommentar:

  1. jiho she's back! Jag är glad att vi ses om inte alltför länge (även om jag fortfarande är lite osäker på när det egentligen är du kommer hit..) och fatta Jessica, du har snart klarat av ett år! Då är det bara två år till och sen kan du hålla Erics hand hur ofta du vill. =)

    SvaraRadera