2011-03-28

En hyffsat slö dag.

Det är sjukt hur lätt det är att göra av med en hel dag genom att göra ingenting. Jag vaknade hemma hos mamma och pappa kl 4.45 imorse och fick skjuts med lillebror till vackra Rosengård. Då gick jag och la mig i sängen igen, snoozade lite, sov lite och sen satte jag på datorn och fick en del gjort den vägen. Beställde en kurslitteraturbok som jag inte hade, läste bloggar och hemskast av allt: betalade räkningar. Fy, denna månaden är studiebidraget i princip redan använt och förbrukat. Får bli snålhet och mer snålhet resten i fyra veckor nu tills nästa bidrag kommer. Usch, jag lever på bidrag. Piiinsamt.
När jag väl hade bevisat för mig själv hur lite pengar jag har, satt jag och letade resor till mig och Eric sista helgen i april. Det längtar jag alltid efter, en resa. En liten resa eller en lång resa spelar ingen roll. Det är ungefär därför jag pluggar överhuvudtaget, så att jag ska få ett välbetalt jobb sen och ha råd att resa en massa.
Imorgon har jag inga planer alls mer än att skriva sista lilla delen till min reading journal som ska in på onsdag. Kanske få en tvättid och börja göra fint på min 25 kvadratmeter så att Eric känner sig välkommen när han anländer på fredag. Som jag längtar nu, ju närmre vi kommer desto mer längtar jag.

1 kommentar:

  1. sv; Tack för tipsen! Vi får se vad det blir för smarrigt. Du, när du köpte din dator, köpte du en med tyskt tangentbord eller svenskt? Håller på och kollar på en ny dator och klurar lite på hur jobbigt det blir med å egentligen.. Jag är ju rätt van med tyskt bord liksom. Ha så kul med Eric i helgen och gosa mycket! PUSS

    SvaraRadera