2011-03-09

Oh crappy day!

Jag har en bajsdag idag.  Skitdag. Mögdag. Idiotdag.
Det började hyffsat bra med ett svettigt pass på gymmet imorse, älskar när jag är där själv, går runt och sjunger och tränar i min ensamhet. Jag var upp extra tidigt så att jag kunde packa min rosa dator och åka till biblioteket för att höra efter i Studieverkstaden om de kunde ta en titt på min ansökning till utlandsstudier. Mötte en sur gubbe som motvilligt lämnade sin patiens på datorn för att hjälpa mig. Han spenderade en timme med att klanka ner på min text, sa bara "ta bort" hela tiden och jag försökte gå, försökte komma därifrån, men misslyckades. Han kritiserade allt jag hade skrivit i princip och jag hade egentligen velat ha hjälp med en sak till men jag blev så himla trött och ledsen på denna stund av bortkastad tid att jag tog datorn och gick. Försökte sen skriva ut lite dokument i biblioteket, ett fint system har de där som brukar funka. Ett papper fick jag ut. Ett av typ 25. Surare.
Bussen var sen och föraren halvblind, jag försökte läsa romanen till Philips kurs men mådde mest illa eftersom bussen krängde fram och tillbaks hela tiden. Sen hittade jag ett mail från Jennifer, tidigare chef och Grace' mamma, och blev JÄTTEGLAD och grät glädjetårar på bussen. Hon hade skrivit världens finaste referens till mig om hur mycket jag betydde för Grace och hur glada de var över att jag finns i deras liv.
Sen behövde jag tvätta, irriterande indier chattade med sin familj i de gemensamma utrymmena där jag satt och väntade på tvättmaskinerna. Tvätten blev inte ren som vanligt, underkläderna är värst, det ska fan lukta rent!! Kom hem och har sen försökt ägna eftermiddagen åt att plugga eller diska eller städa. Allt har i princip misslyckats och nu ska slutuppsatsen i Damians kurs snart vara inne och jag orkar inte titta på skiten en gång till. Som ni märker, stämningen är på topp härborta.
Hur ska jag nu bära mig åt för att bli av med denna känsla av totalt misslyckande och nederlag? Jag har tre idéer: 1. Eric kramar mig och luktar gott och sover sked med mig hela natten. 2. Emelie och Malena kommer förbi med en påse chips och lite dippa. 3. Angelica, Yvonne och jag går till Louisiana, dricker cocktails och springer på toa en mil bort hela kvällen.
Tyvärr är risken för de ovanstående alternativen skulle hända extremt liten. Men jag tänker hoppas tills jag går och lägger mig, vilket är om typ en halvtimme känns det som...

2 kommentarer:

  1. Usch, förutom mailet så lät det inte alls som någon trevlig dag! :/ Hoppas du fått fixat din uppsats nu iallafall och kan börja varva ner litegrann. Det är du värd. :)

    SvaraRadera
  2. Åh fina lilla Jessica. Som jag saknar dig, det vet du va? Funderar skarpt på att börja plugga i Malmö, whatyasay? ;) (och ang. min bloggpaus, jag har flytt till Schweden. Tänker och kramas med familjen). hdl <3

    SvaraRadera