2011-03-22

Hjärnan har jobbat klart för idag.

Känslan som infinner sig när man suttit i en föreläsningssal i tre timmar och skrivit så att pennan lämnat märke på långfingertoppen och tömt och pressat ut allt som finns i hjärnan, är lättnad. Blandat med tomhet. Dagens tenta  är inte min bästa, det kan jag säga direkt. Flumm och egen tolkning är inte riktigt min starka sida. Men nu är det gjort, sista momentet i lilla delkursen Reading & Responding. Just det, en reading journal plus två texter ska in på måndag också, men dem skrev jag klar i helgen. Efter urladdningen mellan 9 och 12 gick jag med trevliga classmates ut i soliga Malmö, åt pizza och pratade skit. Sen blev det en kopp te på Espresso House medan vi filade på vår muntliga presentation som ska framföras på torsdag. Jag är glad att grupparbetet för en gångs skull är roligt och seriöst, tack vare att vi fick välja grupp själv och man slapp idioterna.
Nu ska jag snart stänga av tvn och datorn, tända min mysiga sänglampa och ägna en tyst timme åt att läsa tysk sektroman, det händer alltför sällan nu under intensiva studietider att jag läser för att jag älskar att läsa och inte för att jag måste trycka in informtation i huvudet. Ja. Så ser det ut i det Sjöstedtska hushållet idag. Hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar