2011-03-08

Det svider.

Det är lite tråkigt när man tänker efter hur ofta man som student tänker på pengar. Väldigt ofta i mitt fall, men jag kanske är unik? Det lite intressanta  i sammanhanget är ju också att jag egentligen hade kunnat ha en mycket bättre ekonomi om jag: 1. Hade sparat pengar när jag jobbade som nanny istället för att köpa äppelvin och ballerinaflats för alla mina pengar. 2. Hade sparat lite mindre nu. Alla mina ihopskramlade slantar just nu går till Lufthansa, SAS och DB eller vad de heter, de som kör Öresundståget till flygplatsen. Alltså, jag reser upp mina pengar. Befogat, befogat tänker både ni och jag, för det är det, jag vill hellre träffa Eric oftare än ha råd att äta.. nån dyr mat som jag inte har råd att äta.. hjärnsläpp... Rökad makrill! (Är det dyrt?) Moving on.
I sommar är planen att jobba som en slav-version av nanny och sova med skrikande barn på magen i sex veckor och tjäna så mycket pengar det bara går. För sen blir det scoutläger och då måste jag BETALA för att få jobba där i två veckor. Crazy shit, jag vet. Men med Mallans hjälp blev jag faktiskt taggad igen idag och det är en såndär grej som man bara måste göra, även om det svider i plånboken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar