2011-03-26

Lördagens planer

Hade kunnat döpa varje efterföljande inlägg nu till hur många dagar det är kvar tills Eric kommer, för det är allt jag kan tänka på just nu.
Jag sitter i solen i en busskur och väntar på första transportmedlet av fyra som ska ta mig hem till mamma och pappa i Starrarp. Så är det när man är uppvuxen i obygden, utanför civilisationen i världens finaste Bullerby-lookalike. Jag har inga läxor, inga uppgifter och inga tentor att plugga till. Jag tänker med gott samvete vara så slö som möjligt ända fram tills på onsdag då de nya kurserna börjar. Ikväll ska jag hänga med Emelie och Malena (och deras respektive tror jag..). Har en del som jag måste diskutera med dem. Ska även läsa dagstidning hos föräldrarna, det saknar jag rejält nu när jag på grund av kostnadssjäl har prioriterat bort en sådan.
Ulrika tipsade häromdagen om det fina med bostadsbidrag. Jag trodde att jag redan hade kollat upp det och därefter avfärdat det av okänd anledningen, men nu har jag läst på bättre och det visar sig att jag visst förtjänar lite pengar från staten. Visserligen inga stora summor, men när man lever på studentinkomster är alla summor välbehövliga summor.
Resten av tiden, när pappersarbetet är avklarat, ska jag lägga på att spela och, förhoppningsvis, klara spelet Tiny Wings på iPhonen. Så, nu vet ni, jag har en väldigt händelserik och spännande lördag framför mig. Ha en trevlig helg i vårsolen!






- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar