2011-03-23

Sömnlös i Rosengård

Jag kan inte sova. Det är som om hela jag är en stressboll som på nåt sätt inte fattat att det är dags att gå och lägga sig. "Va?!" skriker mitt alterego, "vi kan fan inte sova redan, du har inte pluggat alls idag!! Plugga människa, plugga!"
Men jag vill inte plugga. Idag finns det inget att plugga, eller, jag hade kunnat slänga ett öga eller två på min del av våran orala presentation, men jag valde bort det till förmån för min bok och mina favoritbloggar.
Bristen på John Blund-sand i ögonen orsakar inte panik hos mig ikväll som tur är. Jag har sovmorgon imorgon innan jag ska träffa töserna på biblioteket. Jag är rädd för att slå på tvn så här sent ifall det skulle vara porr på en kanal eller två, fy, det vore läskigt. Fast det kanske de inte visar på mina gratiskanaler. Men jag klarar mig utan rörlig bild också, sägs ju vara lättare att somna också, utan tvn igång. Så det är lugnt. Jag kan sitta här ett tag till. Lägga patiens på telefonen, dricka lite vatten och tänka på Eric och hans mjuka, manliga rygg.
Tack Gud för Skype och smågodis. Och pojk- och flickvänner. Det är väl i princip de tre viktigaste näringsämnena i min kostcirkel just nu.
Svamlar jag så ignorera
mig, tankarna passerar inte riktigt hjärnan på väg till touch-tangenterna. Jag tror jag slutar så. Godnatt fina värld.



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar