2011-03-17

Tanktanktankar.

hej.

Här kommer ett inlägg från en tjej som inte kan få ordning på tankar och känslor. Jag kollar på den där filmen med Steve Carell där han ska bli den nya Noah och bygga en ark. Den är tråkig och full av reklam, men jag tittar inte på riktigt fast mina ögon är på skärmen. Jag är dödsförkyld, förstår inte riktigt hur det hände. Antagligen var det så att jag fick den i tisdags när jag gick ute utan jacka i ett vårigt och varmt Frankfurt. Suck.
Ehm. Ja. Så för några minuter sen skickade jag in ett första utkast av en uppsats om rökare och deras vanor. Väldigt tråkigt ämne och därför också en väldigt treåkig uppsats som dessutom inte blev helt klart innan jag skickade in na, men det får jag ta nästa vecka eller nåt. Det är mycket som händer i skolan nu och det känns som jag inte riktigt hunnit catcha up sen New York-resan. Och nu är jag sjuk på köpet. Not ideal.
I eftermiddags hängde jag iallafall på biblioteket med mina två gruppresentationsmedlemmar Ulrika och Emma. Vi fick lite gjort också mellan allt fnitter och sjuka samtalsämnen, det blir nog bra i slutändan.
Tillbaks till Frankfurt. Det här inlägget är inte strukturerat fö fem öre, jag gör nog med sånt skit i skolan, nu skrover jag vad som kommer in i mitt huvud. Jag var på jobbintervju i Frankan. Planen från början var att skaffa nannyjobb ute i världen, jobba arslet av mig och ha en vecka hos Eric i slutet av sommaren, men sen kom jag på att det hade varit bättre att vara mer hos Eric, han är liksom så söt och luktar så gott och får mig att må så bra att jag vill vara mycket hos honom. Ja, alltså mailade jag lite förskolor i min tyska favoritstad och fick en intervjutid hos en av dem. Flög till Frankfurt, gick på intervjun och fick jobbet! Så jag ska jobba och bo i Frankfurt hela sommaren! Förutom två veckor i månadsskiftet juli-augusti då jag ska volontära på scoutläger.
Känns så skönt att ha jobbsituationen fixade, ett jobb som jag ser framemot och en sommar hos my man. Dessutom är en ansökan inlämnad till utbytesstipendium i Australien, så det återstår att se var vårterminen ska spenderas. Jag kan vara ambtiös om jag bara vill. Suck, fast nu, med snor som blockerar luftvägarna och ett huvud lika tungt som ett bowlingklot, känns det mest som jag vill lägga mig nånstans och sova och vara lat och slö.
Vi säger så så länge.

1 kommentar:

  1. Grattis Jessica vad duktig du är! Och det bästa - VIFÅRHADIgHOSOSS! Jag saknar dig btw

    SvaraRadera