2011-05-04

Borrrrrrrr.

Jag har i och för sig aldrig haft hål i tänderna som behövt lagas hos tandläkare, men jag är hyfsat säker på att den där borren som folk på film alltid är så rädda för inte kan vara värre än det konstanta borrande som pågår i lägenheten bredvid mig. Ett gäng danskar håller på att göra om en del av studenthuset till pizzeria/café som enligt uppsatta a4-lappar ska öppna i augusti. Fin idé, visst, men det eviga slagborrandet när de river innerväggar och hugger i sönder stentrappor gör mig galen och framkallar migrän på samma gång. Jag kan inte plugga alls! Hela förmiddagen gick åt till att hitta luckor i borrandet så att jag kunde samla källor till grammatikuppsatsen, men så fort jag hann slå ifrån tvn och få fram Google Scholar körde de igång igen. Dessutom röker de där inne, långa, fula cigaretter som framkallar en äcklig, dansk rök som letar sig in i trapphuset och vidare in i min fristad här i studenthuset. Studenthus. Ringer det nån klocka? Jag bor här för att kunna plugga, så snälla, irriterande, gultandade danskar: SLUTA BORRA FÖR HELVETE!!

5 kommentarer:

  1. Du har ALDRIG varit hos tandläkaren eller du har aldrig LAGAR hål. BIG difference=) Har du inte varit hos tannalägaren så bör du nog göra ett besök...

    SvaraRadera
  2. Haha, oops! Jag har ju varit hos tandläkaren.. Du har ögon som en HÖK! :D

    SvaraRadera
  3. Reagerade också lite på den meningen och kräver ett förtydligande.

    SvaraRadera
  4. Fan du hann svara en minut före min kommentar. Det var blogger som sinkade mig!

    SvaraRadera
  5. ah, okej. känns genast bättre. tycker aatt det var lite oroväckande att du aldrig varit hos tannalägaren. stackars dina tänder i så fall=)

    SvaraRadera