2011-05-27

Morgonhumör.

Bland det bästa som finns på vardagsmorgnarna är att gå upp tidigt när gymmet är i princip tomt, bränna en massa kalorier och svettas ut alla irritationer och dåliga tankar. Gå hem, käka fil med äpple och kanel framför morgonprogrammet på Svt. Hela dagen brukar bli okej sådana dagar, energin rusar genom kroppen och man känner sig duktig och smal!
Idag har jag dessutom hunnit hemmaspa:a mig själv efter duschen, vikt tvätt, diskat och plockat undan så att lägenheten är lika rensad som min hjärna. Snart kommer pappa och Jimmie och hämtar upp lilla mig och mina krukväxter som ska bo hos mamma i Starrarp medans jag är i Tyskland. Har bestämt att jag ska ta med grammtikboken hem till föräldrarna, kanske får jag lust att plugga lite, kanske blir jag uttråkad och vill ha en grammtikbok att läsa. Men jag har samtidigt bestämt att om inte lusten kommer så lägger jag undan plugg- och tentatankar tills på måndag.
Ikväll ska vi (om det slutar regna och blir varmt) grilla hos Malena och Tony, trevligt trevligt. Jag tänker köra och hålla mig nykter och ser framemot en gemytlig (vuxen och sansad) kväll i goda vänners lag. Fan, det lät skittråkigt nu.. aja.
Igår var det redovisningsdags i skolan, i fonetikkursen. Jag var oengagerad och trött av olika anledningar och bestämde mig för att inte bry mig om att göra mitt bästa. Ett godkänt är jag hyffsat säker på att jag får iallafall. Resten av vår redovisningsgrupp, med undantag av mina fina och ambitiösa vänner Emma och Ulrika, var extremt dåliga. Ja, jag tyckte det. Folk förebereder sig inte, eller så vandrar de omkring i klassrummet och försöker föreställa professorer, eller så framför de politiska åsikter på sina t-shirts, eller så har de idiotiska små laserpekare som de viftar runt med, eller så läser de i princip bara upp det som står på powerpointen, med ryggen åt sina åhörare, eller så bara skriker de och ställer dumma frågor. Det var verkligen helt utom kontroll och dessa korkade, konstiga, socialt missanpassade människor upphör aldrig att förvåna mig.

Andas. Ja. Så helgen blir alltså bra, det har jag redan bestämt. På måndag ska jag klippa och färga håret, på onsdag skriver vi grammtiktenta och sen blir det vinfest i parken efter det. Och på fredag åker jag till Frankfurt. Det betyder att det är seven sleeps kvar just idag och jag kan inte längta mer utan att gå i sönder.

Sommarlov, baby, sommarlov!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar