2011-05-03

London baby!

London var fint. Men det känns lite tjatigt att återigen dra upp hur fin min pojkvän är och hur mysigt jag tycker det är när vi ses. Får jag lov att köra tre meningar om Londonresan bara? Tack, då gör jag det. 1. Vädret var underbart och soligt hela tiden så vi tillbringade många timmar omkringvandrandes tillsammans med Erics bror och hans flickvän som vi ju också sov hos, i deras fina lägenhet typ 150 meter från Trafalgar Square. 2. Bröllopet mellan Kate och Wills (som de kallar honom i England) var så vackert och stämningen i stan oförglömlig, lilla jag som gråter och uppskattar bröllop i vanliga fall var utom mig av glädje och hade gåshud vigseln i genom. 3. Vi åt chicken pie, belgiska våfflor, drack vin, dansade med nya och gamla vänner, jag shoppade ett par sommarsandaler, snygga solglasögon och en ring, Hampstead Heath besöktes och vi hade många timmar i rad på oss att vara nära och skratta och pussas.

Färdig! Det var väl inte så farligt? Även om meningarna var i längsta laget.

Annars är läget här i Rosengård okej, jag trivs sämre nu på sommaren ska villigt erkännas. Det känns som om alla freaksen kryper fram från sina gömställen. Folk smutsar ner, kastar fimpar från balkongerna, lämnar hundbajs på gräsmattan och gräver lösgodis med bara händerna på CityGross. (Men det där sista gör de på vintern också..)
Vi har en del att göra i skolan och mer ska det bli, det handlar om självdisciplin och tummen-ur-röventänk fram till sommarlovet, det tänker iallafall jag satsa på. Dagarna till juni och Eric är räknade även om jag har fina vänner här också, både brevid mig i föreläsningssalarna och hemma på landet.

Puss å hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar