2011-01-24

Day 4- What you ate today

Min morgon började extremt tidigt, halv 5 gick mobilalarmet igång. Då fick jag ta mig upp eftersom jag är student och för snål för att åka buss och brukar lifta med pappa och bror in till Malmö. De jobbar där. Å andra sidan beror det inte bara på snålhet utan också på det faktum att mitt föräldrahem ligger så avlägset att det går två bussar om dagen därifrån, och då inte ens därifrån, utan från Fränninge, sex kilometer därifrån. Ja. Det kan vi ta en annan dag. Var alltså i Malmö runt klockan sex, läste lite bloggar på mobilen och somnade sen igen.
Vid nio började dagen med en antibiotikatablett, om det nu räknas som något jag ätit idag? Sen följde massa vattern (jag dricktränar, är kass på att halsa vatten eftersom min blåsa är så jäkla klen, vi snackar ouppblåstvattenballongstorlek (ja, jag kom på det ordet själv), så jag måste gå och kissa så jäkla ofta och det är jobbigt.) Åt även en lussekatt som fick fungera som frukost/lunch. Till kvällsmat blev det en tinad sopprest från frysen; köttfärssoppa med grönsaker i som jag gjorde när bästisarna var här innan jul. Den var lika god nu som då. Jag anser nog att jag är ganska bra på att laga mat. Tyvärr räcker inte resurserna till, annars hade jag nog lagat god mat typ varje dag! Plus att det är fan så mycket roligare att laga mat till mer än sig själv, som till grabbarna i Frankfurt där jag måste fixa mat till 10 pers fast det bara är fyra som ska äta. Det är tider det! :)
Sen har jag nog inte ätit så mycket mer idag, jag har ju inte gjort nåt vettigt alls knappt och då blir jag inte hungrig på samma vis heller. Tror jag avslutar kvällen med lite överbliven ananasläsk från i lördags. Ja, så får det bli, vi hörs imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar