2011-01-26

Day 6- Your day

Hej. Härligt att det just idag är dags att skriva om min dag när jag verkligen inte gjort särskilt mycket och suttit isolerad utan att prata med en enda människa. Ringer Eric på Skype sen så lär jag bli rädd för min egen röst. Alltså. Igår råkade jag vara uppe till nästan halv två, eftersom jag hade noll lektioner idag och ingen tid att passa imorgon. Det var lite dumt, kände jag i morse, det var svårt att komma upp i tid.. Började alltså dagen i sängen med datorn och lite Real Housewives samtidigt som jag drack te och lyssnade på Svt.
Sen började Projekt Gräva Fram Lägenheten. Den var gömd under åttatusen klädesplag och andra saker som blivit upprotade och uppkastade från min resväska. Det tog sin lilla tid, men sen blev det fint och lugnet la sig i min mage. Det är inte klokt vilken skillnad det gör för koncentrationen och välbefinnandet att ha en städad lägenhet.
Efter lite sallad och knäckebröd till lunch körde jag vidare i flitets sken och gjorde onlineuppgifter och tester i ett nytt dataforum vi använder i kursen Academic Writing. Jag gillar det faktiskt, det känns roligt och interaktivt och modernt. Lyckades även författa en liten text som professor Damian vill att vi ska ha gjort tills imorgon.
Därmed var duktighetsorken slut och resten av eftermiddagen blev det typ lite diskning och tv och datande resten av tiden. Imorgon ska jag vara i skolan 10-12 och sen fortsätta utrensning och decluttering. Det jag ser mest framemot inför helgen är att gå och handla mat och basvaror på Citygross på fredag eller lördag. Just nu lever jag på vatten, mjöl och fryst soppa (som dessutom är slut nu.) Ska hänga här hela helgen, jobba undan läxor och längta efter Eric. Det blir nog bra. Jag är nöjd och tillfreds och lycklig.

Därför avslutar vi dagens inlägg med tre bilder på min hyffsat städade lägenhet. Som jag skrev på Facebook; det behövs inte fler foto än tre så har vi redan täckt in all golvyta i mitt lilla krypin. Haha, men mysigt är det och till en liten skånsk flicka behövs inte mer space än så.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar