2011-10-09

Att frukostfilosofera litegrann

Eric står i duschen och jag läser bloggar på iPhonen. Klockan är 09.56 och vi ska snart iväg och träffa Lars och Linda på La Maison du Pain och äta frukost med dem. Det är mycket mysigt att äta frukost på stan tycker jag, därför gjorde jag det i fredags också. Då var det med Angelica och Yvonne. De är två svenska tjejer, en från Dalarna och en smålänning som jag har jämnt ett bra tag nu, fast det känns också längre än det är i verkligheten. Iallafall. Vi var på Café Karin i centrum och åt morgonmat och det var så gott och mysigt att det finns inte. Jag åt en massa goda, nybakade bullar och brödskivor med gouda, tilsiter, salami, skinka och deras egna, hemmagjorda färskost. Till detta dracks grönt te och slutet en Maracujaschorle, det vill säga passionfruktsjuice blandat med kolsyrat vatten. Jag skvallrade med tjejerna, fnissade, spanade på bebisar och pratade framtid. Underbart.
Och nu ska vi alltså iväg igen, på frukostdejt. Den här gången till ett franskt bageri som också gör mycket goda saker, framför allt brödet är naturligtvis to die for. (Som storbloggarna säger.) Det känns bra tycker jag, att komma upp i tid, äta rejält och börja dagen i goda vänners lag. Resten av dygnet brukar bli lite bättre då, lite positivare.




Jag kallar det här fotot "Fina Vänner i Rulltrappa".


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar: