2011-10-05

Att ha fullt upp den senaste tiden.

Detta har hänt:
* Jag har haft gruppredovisning som gick helt smärtfritt tills jag bestämde mig för att öppna munnen i onödan och slänga ur mig en korkad kommentar som fick den sovande läraren längs bak i klassrummet att lyfta på huvudet för första gången på tre timmar.
* Jag fick ett migränanfall mitt under packningsstressen i torsdagskväll. Min vänstra kroppshalva domnade bort (vi pratar exakt halva näsan, halva tungan, armen, benet, halva ryggen osv), huvudet dunkade och ögonen kunde inte fokusera. Hyffsat obehagligt. Jag låg på golvet i en timme med en våt handduk över ansiktet.
* Jag landade i Frankfurt och fick en Ericpuss, den första på fem veckor. Kändes bra. Vi åkte och handlade en dyr skjorta till honom och strosade runt litegrann och tittade på andra fina saker i ett mall här i Frankfurt.
* På kvällen åkte vi och åt tysk buffémat och firade att Ulrike och Philipp skulle gifta sig nästa dag.
* I lördags var vi finklädda och vackra i kyrkan när Uli kom in i en vacker vit klänning och sa ja till sin Philipp. Sen var det dags för bubbel i en lokal bredvid kyrkan, vi minglade och tog en massa bilder av alla uppklädda vänner. Efteråt hann vi med en cheeseburgare på McDonald's, vila och byta om hemma och sen åkte vi taxi mot festlokalen.
* Minglade vidare, drack vin och jag som hade varit rädd att allt skulle vara för fancy för mig (eftersom P's familj har MYCKET pengar) hade världens trevligaste bordskavaljer. Middagssittningen bestod av fyra rätters middag och var mycket trevlig. Många fina tal och bus och sen kom den vackra bröllopsvalsen. Åhh. Säger jag bara.
* Sen blev allt svart. Fast på ett bra sätt.

* Morgonen efter började vid 17-tiden, jag mådde sådär. Åt lite ris och sa hejdå till Markus som nu har flyttat ut och gett plats åt Masut, ny flatmate här i lägenheten. Traurig. (Ledsen.)
* I måndags njöt av vi vidare av sommarvärmen, det har varit minst 26 grader sen jag kom i fredagsmorse och i måndags var det röd dag här i T-land och vi spenderade den på en filt vid floden, och senare på Lars och Lindas balkong. Mys.
* Igår var jag och åt glass med Linda medans Eric jobbade med Lars. Vi fantiserade om barnvagnar och bebisblöjor och fnittrade glatt i solskenet. På kvällen åkte jag hem till en sjuk Angelica och en frisk (nåja..) Yvonne med en påse onyttigheter. Vi åt pizza, filosoferade, skrattade och pratade hela kvällen. Tycker väldigt mycket om de tjejerna. Väldigt mycket.

Ja.. I övrigt fick jag väldigt bra resultat på TOEFL-testet, får jag skryta om det här? Aja, det räcker väl med att säga att jag fick bra resultat.
Idag jobbar jag på läxor, uppsatser och annat catching up i skolarbetsväg. Eric sitter bredvid och tillverkar websidor och i köket jäser ett gäng frukostbullar som jag slängde ihop tidigare idag. Livet är okej.

2 kommentarer:

  1. Vid första anblicken såg det ut som att Ulrika och Philip skulle gifta sig. Det var fint.

    SvaraRadera