2010-11-13

Glee

Jag försöker tipsa varenda människa jag pratar med om denna underbara amerikanska kitschserie som känns mer äkta och trovärdig än många dokumentärer jag har sett i mina dagar. Det handlar om en High School med alla de kända rollerna representerade; Det finns cheerleaders, coolingar, töntar, plugghästar och sportfånar, precis som alltid. Och så finns det en Glee club, typ en showkör som sjunger och dansar. Det är om denna Glee club som serien handlar för i den finns ungdomar från all sterotypgrupperna med.
Alla skådisarna sjunger själva och är grymma på det, också sjunger de en massa bra musik som de har gjort om litegrann. En gång i veckan laddar jag ner det aktuella avsnittet och sitter sen och gråter, skrattar och sjunger med de fina människorna i McKinley Highs Glee club. Och blir avundsjuk såklart.
Här är en bild från när fina Kurt Hummel, skolans up until now enda gaykille som får sin första kyss av en footballsspelare som typ trakasserat honom hur länge som helst. Det visade sig alltså i sjätte avsnittet, andra säsongen, att den här bullien också var bög. Ja, jag kan fortsätta här i timmar, med ingående personporträtt av de olika karaktärerna, men det enklaste är väl om ni kollar upp det själv. Glee alltså. NU!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar