2010-11-13

Lördagskväll.

Det är lördagkväll. Jag sitter hemma i mysbyxor. Jag tittar på Så mycket bättre på tv. Jag är väldigt nöjd med det. Är det ett ålderstecken kanske? Att man nöjer sig med pensionärs-tv och fruktte under helgen? Jag tror det ärligt talat har lite att göra med pengar (jag har inte råd att åka taxi och dricka sprit ute), lite med pojkvännen min (jag behöver inte leta upp fina män att pussas med) och lite med staden jag befinner mig i (det finns ingen O'Dwyers här och jag har i övrigt ingen koll på andra trevliga ställen som eventuellt kan finnas.) Alltså är jag nöjd, lat, glad och harmonisk i soffan.
Väskan är packad. Jag är dålig på att packa lite visade det sig. Man vet liksom aldrig vad man kan behöva, hur vädret ska bli, och vad vi ska göra.. Dessutom vill jag inte ha samma kläder hela tiden, även om E har en välfungerande tvättmaskin som skulle kunna användas. Istället resonerar jag som så att stora resväskan måste med, eftersom jag inte har en i mellanstorlek, och då kan jag lika bra fylla skiten med skit. Typ.

Förresten var Lill-Babs väldigt snygg som ung.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar