2010-11-12

God works in mysterious ways

Dålig magkänsla hela dagen. Jag vet inte. Min gamla chef från Frankfurt ringde i förmiddags och frågade om jag inte jag kunde tänka mig att komma förbi Frankfurt en sväng nästa vecka. Jag blev smickrad men orolig. Jag är en planeringsälskande människa. Jag tycker inte om när saker och ting inte går som jag har tänkt mig eller när bestämda planer rubbas.
Nästa vecka var relativt fullbokad; Ullared med bästisarna, 24-årsfest, utång med världens bästa Lischbo, skola och plugg, babysitting hos Ture och Fars Dagmiddag med släkten. Allt är nu cancelerat och på söndag åker jag till Frankan.

Den dåliga känslan i magen kommer från det faktum att jag sabbar planer. Jag ändrar mig. Jag gör nya planer. Jag ska få se Eric så snabbt  igen och det är ju fint and all, men min mage tänker ändå: This was not meant to be.
Hur får jag kontroll över mitt samvete och min mage?

Jag är en sån skitnödigt komplex person.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar