2010-11-11

Himmahimmahimma

Är hemma hos mamma och pappa i den vackra, men ack så kalla, bullerbyn Starrarp. Jag har inga lärarledda aktiviteter i skolan varken idag eller imorgon så resten av veckan ska spenderas här. Jag inledde starkt med att äta riktigt bröd och lyxig ädelost till frukost! Yeah man!
Den senaste timmen har sen ägnats åt att försöka få igång nån form av trådlöst internet så att jag kan sitta med Vaion i knät och plugga nere i vardagsrummet. Där finns en öppen spis, p3 på radion och kanske en kopp te och en skorpa, om jag är riktigt snäll. Men internet samarbetar inte och jag tvingades ringa den lokala versionen av bredbandssupoort för att få hjälp. Efter ett litet tag konstaterar snubben i luren att wifi in är möjligt från denna routern, önskar mig en trevlig dag, hör min besvikelse och gratulerar till min vinst; En stelbent traktor. Humorn här ute i obygden är fan oslagbar.
Nu far mamma runt och putsar fönster och dammsuger lister, och hantverkar-Hasse som renoverar badrummet väsnas därnere.
Och jag skjuter på skolarbetet genom att hjälpa mamma framkalla kort.

Det är fint här. Man har nån att prata med och man får god ost till frukost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar