2011-09-27

Att fylla i en jäkla massa papper.

Det känns som fredag. Inte bra. Varje dag när jag kollar på Adam Live så känns det som fredag. Det känns som ett fredagsprogram på nåt vis. Ja. Nedräkningen går på rätt håll kan jag meddela, det är nu bara tre (3) nätter kvar tills jag sätter mig på ett Lufthansaplan och åker ner till Frankfurt och världens finaste tysk.
Det är mycket den här veckan, men idag har jag blivit av med en av mina checklists, nämligen den som rörde ansökningen till universitet i Australien. Ni förstår inte hur många papper de ville ha, referenser, intyg, betyg och formulär. Dessutom visade det sig igår, efter ett möte tillsammans med koordinatorn som är ansvarig för Australienfolket, att jag blivit felinformerad och att de kurserna som jag redan hade valt ut och såg framemot att få läsa i Adelaide inte gällde för mig som ska dit på stipendium, utan att jag måste välja kurser från en särskild, hyffsat begränsad, lista. Modet sjönk, men sen hittade jag ändå några ämnen som såg okej ut så nu kör vi på det. Imorse fick en sekreterare på högskolan vidimera mitt gymnasiebetyg och sen kastade jag hela ansökningsmappen i koordinatorns postfack. Nu dröjer det högst fyra veckor innan jag får besked från universitet där borta om de vill ha mig eller ej. Vänta alltså, lite det mitt liv går ut på.

Känner för övrigt dagligen hur mycket jag gillar mina kursare aka vänner som gör vardagen överlevnadsbar. De är roliga och fina och smarta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar