2011-09-12

Att missa en rad i ett email.

Jag är eventuellt i knipa. Om mindre än tre veckor ska min officiella ansökan till universitetet i Australien lämnas in. I våras fick vi som ska dit ett långt och utförligt mail (visserligen extremt slarvigt skrivet, men ändå) med instruktioner och anvisningar. Jag läste igenom nog och började vidta åtgärder. Allt är under kontroll. Trodde jag. Idag var det Study Abroad-mässa på Orkanen, Malmö Högskolas bibliotek, och jag var där en snabbis för att prata lite med de som varit i Australien innan. Den delen av min dag var väldigt tillfredsställande. Men sen visade det sig att jag hade missat en GANSKA viktigt detalj. Gymnasiebetyget som ska skickas med ansökningen som bevis på att jag pratar bra engelska får visst inte lov att vara mer än fem år gammalt. Jag tog studenten 2005. Oops. Alternativet är att göra det såkallade TOEFL-testet online, och klara sig på de resultaten. Det kostar 1700 kronor och efter att man gjort det tar det minst två veckor för intyget att komma. Alltså, här sitter jag, scared shitless att jag har äventyrat min Australientermin genom att inte läsa ordentligt. Aja. Jag har emailat den internationella koordinatorn och lovar härmed att meddela er vad som händer och sker. Känner just nu att jag har avreagerat mig litegrann, paniken har lagt sig och nu ska jag lite likgiltigt vänta på email och tjata till mig referenser istället.

Det var bara det idag.

1 kommentar:

  1. oj! shit! men alltså... du pluggar ju på engelska... och lärarna kan ju i princip intyga att du pratar engelska, eller hur? det MÅSTE ju bara gå.

    SvaraRadera